Tuesday 28 July 2015

Masker paling jimat..

Haii semua.. Assalamulaikum.. salam 12 syawal pada korang semua ek.. penat seharian beraya rumah saudara.. attend open house sana sini.. mesti muka pun dah tak berapa nak caro kan (kecek kelantan)..

ok, hari ni saya taknak cerita pasal jahitan tapi saya nak share sikit petua kecantikan yang saya sendiri guna dari anak dara lagi.. masker paling jimat di alam semesta.. modal hanya 40 sen sahaja.. pakai telur putih ayam ajer..kalau yang ada bela ayam tu, tak payah beli dah.. ambil jer telur kat reban.. dah super duper jimat dah kan..


Kalau korang nak tahu, telur putih ni banyak manfaatnya tau.. selain tidak mengandungi lemak, telur putih juga banyak kandungan protin.. anak-anak saya sendiri pun suka makan telur putih berbanding telur kuning..

Masker jimat ni selalunya saya buat sebulan sekali jer.. lepas penat menjahit, sebelum tidor saya cuci muka dan pakai masker.. bangun esok pagi, peel it.. pergh.. masa ni korang boleh tengok white head, black head terpacak-pacak kat masker ni.. korang boleh rasa muka korang soft and moisture jer.. nak pergi kerja pun muka rasa fresh jer.. bila rasa fresh, semangat nak bekerja baru lah ada kan..

Caranya senang bangat deh.. (dah indon pulak dah..) pecah kan telur.. ambil yang putih sahaja yer.. then apply jer terus pada muka pakai berus.. kalau berus tak ada, pakai tangan jer.. ratakan pada muka kecuali kawasan mata dan mulut.. mudah jer kan..

Selamat encuba masker paling jimat semua..

*Gambar dari mr google

No comments: