Wednesday 26 August 2015

Blouse untuk si manja

Assalamualaikum semua.. lama tak jenguk blog ni.. rindu terasa rindu.. hari ni ada kesempatan sikit, boleh lah saya update entri..

Kali ni nak story pasal blouse untuk si manja lak.. budak-budak kalau dipakai kan blouse, memang comel.. geram nengok nya kan.. alkisah suatu hari yang blur, maka terhasil lah blouse dari kain cotton ni..

Kalau dalam pasaran baju kanak-kanak yang dibuat daripada fabrik cotton ni, range harga memang tak boleh nk tahan.. setakat anak seorang, ok lagi.. kalau dh gugurl sampai 4-5 orang.. hurmm.. pikir 2 kali nak membelinya..

Patern baju ni, saya folow patern yang tengah viral sekarang ni.. saya namakan 'blouse tangan congek"..  heheh.. nama asal, saya tak pasti.. bahagian belakang saya belah dalam 4" dan finishing dengan butang ketip.. kemasan leher pakai piping dari kain yang sama..

Potongan badan standard.. ukuran tangan yang tercongek tu saya ambil kelebaran sebanyak 2.5", panjang sebanyak 8" dan kedutan 7" (ukuran bersih)..

Lepas lah setakat nk menanyang masa balik kampung.. kalau nk beli pon mau sampai rm40.00.. nak-nak lagi yang ada jenama..

Ok semua.. Sekian untuk kali ini.. selamat membaca.. siapa yang ada kesempatan, jom try buat blouse tangan congek ni untuk si manja anda..


No comments: