Thursday 13 August 2015

Blouse Cik Gayah

Assalamualaikum.. alhamdulillah ketemu lagi kita semua dalam blog yang serba kekurangan ni kan.. harapan untuk kalian agar semuanya sihat sejahtera dan bahagia..

Hari ni takda tutorial mahupun tips dari saya.. tapi saya nk belanja blouse custome made dari pondok jahitan saya.. hihihi.. dashat tak.. dalam pondok ada mesen jahit bagai tau.. bukan sebarang pondok ni.. diam tak diam dah keluar blouse..

Blouse ni saya bagi nama Blouse Cik Gayah.. entah kenapa ek saya bagi nama gitu.. spontan lak keluar dari benak pikiran ni.. tak pelah.. apa-apa nama pun tak kisah kan.. asalkan sedap mata memandang, sedap lagi badan memakai.. cewah.. macam kena jer..

Blouse ni saya buat standard saiz.. tapi boleh pakai sampai saiz L..  dengan cutting yang longgar dan potongan tangan yang terbelah dihujung membuatkan si pemakai nampak sopan dan elegant.. perghh.. nak-nak lagi kalau pakai satu set dengan songket sarawak kan.. memang ke langit lah.. tapi perlu diingat yer.. blouse ni adalah daripada material chiffon georgette dan bersifat agak transparent.. so, untuk mengelakkan fitnah dan yang seumpamanya, pemakaian inner adalah diwajibkan..

Ok.. boh2 lah dok bober nya (bahasa kelantan).. Jom kita layan gambar blouse cik gayah ni.. Siapa2 yang nak saya jahitkan blouse cik gayah ni, boleh lah contact saya..  yang mana pemalu tu, boleh je nak wasap.. anda juga boleh dapatkan koleksi songket sarawak daripada Puan Hamidah Burham (016-3385790)..

Zarinah Saat
(018-2204258)

No comments: